søndag 10. november 2013

Herlege Eitrenipa


I skoddedis og motsol ser vi Dalsfjordbrua...

I dag tok eg den flotte turen frå Skjerlia til Leknesvatna og opp på Eitrenipa. Turen ligg som eiga fane på bloggen min øvst oppe, kalla Eitrenipa routes. 

Forholda i dag var likevel utfordrande nok. Etter regnet i det siste var alt av hamrar og steinar glasert med eit tynt lag med is. Første varskoet fekk eg då eg tok beint opp hammaren ovanfor grinda, og føtene brått fauk i høgste lufta. Eg på ræva og sigla ned igjen. Hmm - når turar opnar med eit uhell, er det greitt å vere litt ekstra på vakt. Slike kjem som regel aldri åleine. 

Gjennom furuskogen til Eitrefossen

Vel, det gjorde ikkje det heller. For oppe under Eitrefossen, og strengen opp hammaren, trakka eg rett gjennom noko is så eg stod med høgre foten under vatn til opp under kneet. Sjølvsagt piss blaut på foten. Jojo, dette var moro. Godt det ikkje var mange minusgrader iallefall. Ja, og opp strengen etterpå, var det heller ikkje heilt enkelt. Hammaren var godt isa. Opp skulle eg no iallefall. Og det gjekk no med litt varsemd. Nei, det her blir mykje betre når det kjem litt meir snø og frost...!

Over kanten på fossen dukkar dei flotte lagunane ved utløpet av Leknesvatna opp. Praktfullt skue. No var eg så tidleg ute at sola ikkje var komen her i dag. For å få eit betre inntrykk enn bilda i dag, ligg det fleire bilder på linken ovanfor. At SFE har fått konsesjon til å lage ei "demning", eller kva det blir til, og "tørrlegge" fossen og elva nedanfor, er berre veldig synd. Men no har eg bestemt meg for å legge dette bak meg...! Denne "kampen" har diverre kosta meg mykje (både på den eine og det andre måten...) !

Rett ovanfor fossen får ein første synet av Blegja og Eitrenipa. Saman med dei praktfulle Leknesvatna. I dag låg det ei fint rosa skylag over Blegja. Det gjorde fjellet særs innbydande. Det var òg kome noko snø siste dagane. Opp skåra på Eitrenipa låg det bra med snø. Spanande å sjå kva forfatning denne var i. Skare, is?


Eitrenipa kneisar flott og mektig her frå Leknesvatna.
Ruta opp her frå nord går opp skåra t.h. i fjellet.

Slik såg Blegja og Eitrenipa ut frå Leknesvatna i dag tidleg

Då eg kom opp var resultatet at snøen var delvis frosen på fjellet, der snøen ikkje låg så djup, men for det meste trakka eg gjennom til opp forbi ankelen. Rimeleg tungt. Isen gjorde at eg valde å gå med broddar. Tok ikkje sjansen på noko anna. Og det gjekk i grunn heilt greitt. Med litt varsemd. Ja, slik sett var det skumlare lenger nede med dei isete hamrane...

Til mi store undring låg steinane til varden spreidd rundt omkring. Truleg lynet som hadde slege ned i den. Steinane var så frosne at dei ikkje gjekk an å flytte på. Men varden lyt iallefall byggjast opp igjen til våren.

Diverre kom det noko skoddedis drivande. Så dei heilt store bilda vart det ikkje denne gongen. Men eg satsar på fleire turar hit i vinter. Eitrenipa er nemleg eitt av dei fjella eg tykkjer best om på desse kantar. 

Eg hadde ein liten plan om å gå vidare på Kringla, men den skrinnla eg der oppe. Mest fordi det hadde kosta bra å kome meg opp hit, men òg fordi den våte foten var aldeles beinfrosen. Det siste var jo for rein idioti å rekna (skulle jo teke på meg gamasjane så hadde eg unngått dette). I den våte skoen hadde heller ikkje nok sokkebyte vore særleg hjelp i. Så eg såg meg nedatt same vegen eg hadde kome. Og det gjekk no heilt greitt. Ingen rundkast og blåmerke. Men kvar eg sette føtene var eg obs på...

 Utsikt vestover frå Eitrenipa i dag.
Fossedalshengenipa midt i bildet.

Utsikt mot utløpet av Leknesvatna midt i bildet.


Ingen kommentarer: