mandag 7. desember 2009

Grå fjelldag

Tunge skyer over Stongfjorden i dag. Bilde frå nedom toppen av Skålefjellet. Yndestad litt til høgre. Sidan det var siste feriedagen min for året i dag, måtte eg berre opp igjen i fjellheimen. Sjølv om dagen var både grå og vindfull. Eg gjekk først opp frå Stafsnes på Fanafjellet. Det var akkurat lyst nok kl 8.30 til å finne oppover der Ansgar Bjarne har merka. Flott rute rett opp frå fjorden til det 722 meter høge fjellet. Eg følte meg i veldig bra slag oppover. Rein nytelse å kjenne at kroppen fungerer i motabakkane. Sidan denne ruta ligg nordvendt til var det nesten vindstille til eg kom opp på snaufjellet. Her oppe tok vinden friskt. Eg var i grunn ikkje tenkt å gå lenger i dag. Iallefall i første omgang. Eg hadde nemleg eit problem med at Olaug ikkje kunne hente meg sidan ho var på møte etter jobb. Så eg måtte ned igjen der bilen stod. Hente Peter på SFO før klokka 16.30. Det var nesten fortærande. Følte meg fit for fight til å gå lenger. Dvs. Smørskornova. Løysinga gav seg egentleg sjølv. Etter Smørskornova kunne eg gå nordatt på Skålefjellet og ned igjen Gjerdedalen. Kjempegreie. Då var det ikkje langt å gå til bilen... Så eg trava innover. Forbi toppen av Mannskaret, der det bles så eg nesten ikkje greidde å fote meg, og inn på Siklabergvatna. Over vadet, opp bakkane og inn til Langevatnet. Her tok eg sørsida av fjellet opp. Heldigvis vart det ikkje så mykje av regn- og snøbyga som kom frå sørvest. Det blir ufyseleg når det i tillegg bles slik. Så eg toppa greitt ut Smørskornova, og tok same vegen ned igjen til Langevatnet. Tok så høgdedraga vest om Svedalen og nord til Skålefjellet. På toppen her kom det ei skikkeleg snøbyge opp frå sør. Så eg krøkte meg i hop bak varden til det verste hadde gitt seg. Deretter tok eg ned den vanlege løypa vi brukte sist når toppen var på fjelltrimmen. Det heldt på å skjere seg skikkeleg ved passering over elva som renn over hamrane lenger nede. Har har eg jo hatt eit par seansar før... I dag vart eg teken på senga av ein tynn isfilm på berga som eg berre trudde var væte. Resultatet var at eg hamna på ræva ned svaberget og held på å sigle utfor eit lite islagt fossefall med stygge steinar stikkande opp. Heldigvis gjekk eg med lause stavar. Dei fòr siglande ned den frosne elva, men eg greidde heldigvis å ta meg for og stoppe. Puhh - den der var ikkje heilt god. Lukka står den kjekke bi? Eller eitt eller anna slikt... Eg trong iallefall eit minutt på å bli kvitt kniven som stod i magen etterpå... Resten av vegen ned til under den store hammaren ved elva, tok eg heilt piano. Men derifrå og ned DNT-løypa sprang eg. Her var det fine forhold til bygds. Jepp, flott tur. Fekk teke meg godt ut. Diverre er det dårleg lys og "grått og trist" oppe i fjellet om dagen. Umogelege fotografiske forhold og blygrå bilder... Hadde no endå sola vist seg... Vel, vel det kjem nye dagar, og vips så er det helg igjen...:-))
Fra Fanafjellet_Smørskornova_Skålefjellet 071209

Ingen kommentarer: